Salutare măi băiete!!!
E de bine sau de rău, comentează, nu te lăsa!!!

luni, 27 iulie 2009

Summer Tour Episode 4 "Praga - frumoasa si vivanta"

Ziua 3 (miecuri, 17.06.09) - Praga, frumoasa si vivanta

09:30 - Avem vreo 330 de km pana de la Viena la Praga. Am ales un traseu mai scurt, ca sa nu mai platim vigneta in Slovacia, asa ca mergem cu 80 km/ora pe drumuri europene pana la Brno, acolo intram in sfarsit pe autostrada si putem calca acceleratia pana la 130 km.
Pauza!!! Oprire pentru nevoi personale si schimbare de sofer. Suntem deja in cehia si auzim pentru prima data limba, frumoasa si melodioasa, din pacate de neinteles pentru mine. Am reusit sa invat un singur cuvant in limba ceha, si acela un nume propriu si pe care de fapt il stiam inainte de a ajunge in Cehia: Arabella!!!
13:30 - Ajungem usor la Top Hotel (
http://www.tophotel.cz/en/), cel mai mare hotel din Praga - 810 camere, ne cazam relativ repede in camere standard, bune. Prim pliante si informatii de la receptie si schimbam cate 5 euro in coroane cehesti (CZK) pentru a cumpara bilete de transport in comun. Statia de autobuz este chiar in fata hotelului, asa ca dupa ce ne luam constiinciosi bilete de 24 ore de la automat, plecam spre metrou la Chodov Centrum (http://www.centrumchodov.cz/cz/indexen.php), cel mai mare mall din Praga. Ne e foame si sete, mergem in foodcourt, si alegem ca sa mancam un restaurant cu mancaruri traditionale cehesti. Avem iarasi noroc!!! Ospatarita este moldoveanca din Chisinau, asa ca ne spune in romaneste ce putem manca. Mancarea este buna si relativ ieftina (eu mi-am luat niste galuste cu cu un fel de cartofi taranesti). Testam si prima bere ceheasca la halba (Pilsner Urquell), bere adevarata, mai baiete!!! si ieftina pe deasupra, 18 coroane (1 EUR = aprox. 26 CZK).
16:00 - Ne grabim sa incepem turul, ca sa bifam, ca turisti constiinciosi ce suntem, obiectivele turistice din program. Metroul ne lasa exact in centru in Wenceslas Square (Vaclavske Namesti) zona de shopping, de unde putem ajunge relativ usor la majoritatea obiectivelor. Simtim pulsul alert al Pragai, agitatie mare, turisti de toate natiile (in majoritate tineri), zeci de terase, magazine cu suveniruri, muzee, case de schimb valutar. Pe stradute inguste si aglomerate ajungem in Piata veche - Old Town Square (Staroměstské náměstí) o piata "huge" - vorba Ginei, dominata pe laterale de turnul cu ceasul astronomic (construit in 1410), Palatul Kinsky (cel cu fatada roz -1755) si biserica St. Nicholas (1730). Ne oprim pe o bordura, ne odihnim si savuram privelistea. Piata asta e vie, inimile a mii de turisti ii dau viata.
Ei, hai la drum!!! Ajungem la Charles Bridge (Karluv most sau podul Carol, daca vreti), celebrul pod peste Vltava construit la 1402, strajuit de turnuri de o parte si de alta si de vreo 30 de statui. Iesim cu greu din aglomeratie si mergem spre Zidul lui John Lennon. Acesta este un simbol al luptei cehilor impotriva comunismului, desi Lennon nu a fost niciodata la Praga, cehii l-au ales pe el, melodiile si versurile lui ca simbol al libertatii. Amenintarea puscariei nu a putut opri tinerii cehi sa-si scrie si sa-si deseneze visul de libertate.
Hopa, langa zid o pizzerie, asa ca nu ne putem abtine sa facem o pauza udata din belsug cu bere(buna!!!) la halba. Se lasa seara, asa ca dupa o plimbare pe malul Vltavei si o scurta vizita la muzeul Kafka unde i-am descoperit si pe cei 2 pisarcosi, ne retragem spre hotel.
La hotel, stiti, ritualul de seara stropit cu lichide din belsug si somn usor.
PS. Nu stiu daca v-am spus, am facut in concediul asta peste 3000 de poze, asa ca imi este foarte greu sa fac selectii, totusi, ia uitati-va la astea din Praga:
Album foto Praga, 16-17 iunie 2009

In episodul urmator: o noua zi la Praga cu filmulete si jurnal audio

1. denumirile pozelor sint bestiale !
    si asta la fiecare summer tour, aproape ca poti deduce actiunea numai din poze