Salutare măi băiete!!!
E de bine sau de rău, comentează, nu te lăsa!!!

miercuri, 12 mai 2010

Imperial Tour 2010 – Episode one: The Road to Prague

Ziua 1 - 5 mai 2010 – Pe drum spre Budapesta
Mai baiete!!! A inceput “Imperial Tour 2010”!!! Asa am botezat circuitul “Capitale imperiale” castigat la concursul organizat de Radio France International Romania in parteneriat cu Interra Travel. Circuitul dureaza 8 zile, se face cu autocarul si se viziteaza Viena, Praga, Budapesta si Bratislava.
Asa ca ne-am umplut rucsacii cu snitele (romanesti, pana la alea vieneze) si sandwich-uri, dulciuri si rontaieli, ape si sucuri, renuntand la parjoale (ca miros in autocar!!!). Am plecat din Iasi pe la 2 dimineata cu un microbuz. Am mai cules ceva colegi de la Bacau si Onesti iar la 7:30 am fost la Brasov. De aici am fost preluati de autocarul mare care venea de la Bucuresti.
Greu drum!!! Abia la 6 seara am iesit din Romania iar la la 9 seara am ajuns la Hotelul din Budapesta (Hotel Expo – 4 stele, nou, curat, frumos). Noroc ca autocarul era intr-adevar de 4 stele, cu scaune confortabile, televizor si aer la discretie, iar insotitoarea de la firma Interra (doamna Marina), foarte bine informata si pregatita. Am facut pauze la Sibiu, Sebes, Deva si una finala de adiodarrevin la Nadlac. Vama care se face in partea ungara, de romani si unguri odata, a durat doar 10 minute si a constat in aratarea cartii de identitate (suntem membri UE, vorba aia!!!).
Autocarul este plin – 42 de excusionisti de toate varstele, eu si cu Doinita suntem printre cei mai tineri din grup, contribuind astfel la reducerea mediei de varsta a acestuia.
Ziua 2 – 6 mai 2010 – Bratislava
Dupa 18 ore de mers cu autocarul. am dormit “nenitorsi”. Programul de astazi incepe la ora 9 cu imbarcarea si plecarea spre Praga cu escala la Bratislava. In excursia de anul trecut am vrut sa mergem la Bratislava, dar am renuntat datorita preturilor la cazare care erau mult mai mari decat in Praga sau Viena (cam cu 50%). Avem sansa anul acesta sa vedem ce-am pierdut. Bineinteles ca atractia principala a orasului este castelul care se afla sus pe o colina si este vizibil din aproape orice parte a orasului.Din pacate castelul este in renovare si primim invitatia sa-l vizitam anul viitor cand va fi gata. Aproape de Dunare se afla centrul vechi al orasului, cu cladiri cochete si interesante si o piata centrala unde gasim si nelipsitele tarabe cu suveniruri. Pana la urma oprirea asta de cateva ore cred ca este arhisuficienta pentru a vedea aproape tot. Decizia pe care am luat-o anul trecut (la sugestia Ginei) de a inlocui Bratislava cu Munchen, a fost super inspirata. Interesant de vizitat, parea un restaurant aflat la inaltime, pe un stalp inclinat la capatul unui pod peste Dunare (vezi foto). Nu am rezistat tentatiei de a bea si o bere slovaca (cred!), StaroBrno se numeste si este ieftina (1 EUR in centru) si buna.
Gata cu Bratislava! Ne imbarcam si plecam spre Praga. Mai facem o oprire pe autostrada la un restaurant cu mancaruri traditionale cehesti. Berea ceheasca (in sfarsit!!!) si gulasul traditional (unguresc, dar devenit traditonal cehesc dupa atata amar de ani de ocupatie austo-ungara) ne realimenteaza (cu doar 7 Eur/persoana) bateriile cu (bio)energii pozitive.
In sfarsit pe la opt si jumatate ajungem la hotel (Ibis-3 stele-OK). Ne cazam rapid si profitand de faptul ca hotelul este situat undeva aproape de centru, facem o plimbare pe malul Vltavei pana la Charles Bridge. Incheiem seara cu hamburgeri la un McDonalds din apropierea hotelului, pentru a vedea daca au acelasi gust cu cei din Romania!!!!
Urmeaza in curand povesti de la Praga!
Fotografii de pe drum la adresa: Imperial Tour 5-6_mai - Road to Prague
Si un filmulet de la Bratislava:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu